veel gestelde vragen

fruitzame antwoorden

Hanteren jullie bezorgkosten?

Nee, de bestelling bezorgen wij geheel gratis tot aan de werkvloer.

Wat als ik een klacht heb over de service en kwaliteit. Bij wie moet ik dan zijn?

Heb je onverhoopt toch een klacht over het fruit of over de geleverde service, dan kan je een email sturen naar logistiek@fruitzaam.nl Wij nemen binnen 2 werkdagen contact op.

Hoe kan ik klant worden?

Je kunt in drie eenvoudige stappen klant worden. Je vult online het formulier in of je stuurt een email naar verkoop@fruitzaam.nl en dan nemen wij binnen 2 werkdagen contact met je op. Je kunt ons ook telefonisch bereiken op 085-0438600.

Ik heb meerdere vestigingen of verdiepingen die graag fruit willen afnemen. Is dat mogelijk?

Ja dat is mogelijk. Bij het plaatsen van de bestelling kan aangegeven worden waar de bestelling precies afgeleverd moet worden. De bestelling zal dan door onze bezorger op de juiste vestiging of verdieping afgeleverd worden. Je kunt zelf dus de verdeling per vestiging en of verdieping bepalen.

Hoe duurzaam is jullie fruit?

Al het fruit wat je in de kist aantreft is duurzaam fruit. Uiteraard streven wij daarbij ook nog eens altijd naar een “100% biologisch” garantie. Mocht dit in uitzonderlijke gevallen niet haalbaar zijn dan is het fruit in ieder geval lokaal of fair trade geproduceerd.

Wat zijn de bezorgtijden?

Om de CO2 uitstoot te beperken rijden onze koeriers volgens ECO-routes. De bestelling kun je verwachten op de gewenste dag van levering tussen 8:00 en 16:00.

Wat als er toch onverhoopt een stuk fruit in de schaal of kist zit wat niet in orde is?

Wij leveren op basis van 100% kwaliteitsgarantie. Bevindt er zich bij aflevering in de schaal of kist een stuk fruit wat hier niet aan voldoet, dan zullen wij dit kosteloos vervangen.

Jullie geven aan dat het fruit van goede kwaliteit is. Hoe wordt dit gewaarborgd?

Wij kopen alleen het beste fruit in, klasse 1. Bij binnenkomst ondergaat het fruit een eerste kwaliteitscontrole. Tijdens het inpakken vindt de tweede controle plaats. Zo zorgen wij er voor dat u alleen topkwaliteit ontvangt.

Is de samenstelling van het kistje iedere week hetzelfde?

Een deel van het fruit is jaarrond beschikbaar en een deel niet. Daarom zal de samenstelling iedere week anders zijn.

Ik wil naast de door jullie samengestelde kist nog een extra kist bestellen met bijvoorbeeld alleen maar appels. Behoort dit tot de mogelijkheden?

Ja, dat is mogelijk. Je kunt ons ook telefonisch bereiken op 085-0438600 of mailen naar verkoop@fruitzaam.nl

Is het mogelijk om een fruitkist te bestellen voor andere doeleinden? Bijvoorbeeld als decoratie, op beurzen of bij jubilea.

Ja, dat is mogelijk. Het fruit kan op een mooie manier gepresenteerd worden. Voor advies neem contact met ons op.

Waarom vinden jullie het belangrijk om gebruik te maken van biologisch afbreekbare verpakkingen?

Fruitzaam staat voor duurzaam. Door gebruik te maken van biologisch afbreekbare verpakkingen dragen we met zijn allen een steentje bij aan een beter milieu. Het gebruik van biologisch afbreekbare verpakking kan tot 95 procent CO² uitstoot besparen.

Waarom is het belangrijk dat GFT-afval gescheiden wordt van restafval?

Gescheiden ingezameld groente, fruit en tuin (GFT)-afval wordt in Nederland verwerkt tot compost. De helft daarvan gaat naar Nederlandse land- en tuinbouw. De rest gaat naar kwekerijen, gemeenten en particulieren.

Wist je dat wanneer het GFT-afval bij het gewone afval terecht komt, er meer afvalverbrandingsinstallaties nodig zijn wat weer erg belastend is voor het milieu?

Daarom vinden wij het belangrijk dat GFT-afval gescheiden wordt van restafval en bieden wij GFT-afvalbakjes met composteerbare afvalzakjes aan welke je bij ons kunt bestellen. Zo draag je een steentje bij aan een beter milieu.

Bij ons op kantoor bevindt zich een kantine waar de werknemers fruit kunnen kopen. Waarom zou ik kiezen voor fruit op de werkvloer?

Uit onderzoek is gebleken dat wanneer er fruit beschikbaar wordt gesteld op de werkvloer 95% van de werknemers bijna dagelijks een stuk fruit nuttigt. Dit zorgt niet alleen voor gezonde en energieke werknemers, maar wordt ook gezien als teken van waardering. Daarnaast zorgt Fruitzaam voor de perfecte presentatie van het fruit, dit is goed voor het imago van je bedrijf.

Zit ik gebonden aan een vast contract?

Nee je kunt dit eenvoudig en binnen een maand opzeggen (zie onze algemene voorwaarden).

Hoe werkt het abonnement?

Je betaalt 1 keer per maand.

Het abonnement is eenvoudig te wijzigen en/of op te zeggen.

Moet ik wekelijks fruit afnemen?

De meeste klanten laten wekelijks bezorgen, maar als je om de week wilt afnemen is dat ook mogelijk. Als je meer informatie of speciale wensen door wilt geven kun je contact opnemen met een van onze medewerkers.